Keyboard ALT + g to toggle grid overlay

Help

Produktinformation

Köpverktyg och produktinformation

Följande köpverktyg kan hjälpa dig att bestämma vilka programvaror som är rätta för ditt projekt:

  • Våra produkter. Se katalogen över alla produkter som du kan köpa online, med priser på programvaruprenumerationer.
  • Industry Collections. Få åtkomst till ett brett urval av den viktigaste programvaran med tillhörande tjänster från Autodesk i ett paket
  • Kampanjer. Sök efter rabatterade priser och tidsbegränsade kampanjer för några av våra populäraste produkter.
  • Supporterbjudanden. Hitta information om support som ingår i prenumerationer.

Finns alla era produkter tillgängliga i onlinebutiken?

Nej. Även om de flesta av Autodesks produkter finns tillgängliga i butiken finns det vissa produkter och tjänster som vi för närvarande inte säljer online.

Nedladdningar finns tillgängliga för de senaste programvaruversionerna.

Gå till vår produktlista för mer information om våra tillgängliga produkter.

Erbjuder ni volymrabatter eller specialpriser?

Vi erbjuder inte volymrabatter för närvarande. Priserna som visas i butiken är de priser som gäller vid försäljning. Specialerbjudanden eller kampanjer visas på produktsidorna och i kundvagnen.

Prenumerationsinformation
  • Öka produktiviteten med de senaste produktversionerna och uppdateringarna
  • Bemöt de föränderliga affärsbehoven med enkel skalning av dina programvaror
  • Betala bara för det du behöver, när du behöver det—inga stora startinvesteringar är nödvändiga
  • Lös problem och håll igång projekten med direkthjälp från supportspecialister
  • Få tillbaka dina prenumerationskostnader genom att fakturera dina kunder och projekt

Läs mer här..

Vad innebär en prenumeration med automatisk förnyelse?

Med en prenumeration kan du skaffa tidsbegränsade licenser för programvara från Autodesk för att tillgodose en rad olika affärsbehov och budgetöverväganden, som till exempel tidsbestämda projekt eller inhyrning av tillfällig personal. Kunder som köper en prenumeration får fördelar som Basic Support, åtkomst till den senaste programvaran och produktförbättringar och i vissa fall åtkomst till utvalda molntjänster.

Prenumerationer som du köper från Autodesk-butiken förnyas automatiskt, men vissa prenumerationslängder kan endast köpas från återförsäljare eller Autodesk-försäljare och förnyas inte automatiskt. Du kommer att få aviseringar med instruktioner om förnyelse 45, 30 och 4 dagar innan prenumerationen går ut.

I prenumerationen ingår:

  • Den senaste programvaruversionen, tidigare versioner och uppdateringar
  • Teknisk support och eLearning, däribland nyhetsbrev enbart för prenumeranter
  • Tillgång till utvalda molntjänster
  • Internationellt bruk

Läs mer här..

Hur gör jag för att uppdatera det kreditkort som är kopplat till automatisk förnyelse av min prenumeration?

För beställningar som gjorts den 14 december 2020 eller senare:

Gå till Autodesk Account-kontot och klicka på produkten och på Ändra din betalningsmetod.

För beställningar som gjorts mellan den 9 december 2019 och den 14 december 2020:

  1. Gå till Hantera prenumerationer..
  2. Klicka på betalningsmetoden för den prenumeration du vill uppdatera.

För beställningar som gjorts före den 9 december 2019:

Om du behöver uppdatera kreditkortsnumret eller utgångsdatumet som är kopplade till din automatiska förnyelse, klickar du här och anger den e-postadress och det lösenord som som är kopplade till din beställning. Om du inte kan ditt lösenord kan du klicka här för att hämta det. När du har loggat in på sidan Betalningsinformation, klickar du på knappen Redigera för att uppdatera din befintliga kreditkortsinformation och sedan på Skicka in för att spara informationen när du slutfört dina ändringar.

Ring kundtjänst och prata med en av våra representanter om du behöver hjälp med denna process. Av säkerhetsskäl bör du aldrig skicka ditt kreditkortsnummer via e-post.

Hur säger jag upp min prenumeration?

Om du behöver säga upp din prenumeration före nästa förnyelseperiod följer du dessa instruktioner:

För beställningar gjorda den 14 december 2020 eller senare:

Logga in på ditt konto på manage.autodesk.com , gå till Fakturor och beställningar > Prenumerationer och avtal, klicka på produkten och stäng AV automatisk förnyelse.

För beställningar gjorda mellan den 9 december 2019 och den 14 december 2020:

  1. Gå till Hantera prenumerationer.
  2. Klicka på prenumerationsinformationen för den prenumeration du vill avbryta.
  3. Sätt Automatisk förnyelse på Av för att avbryta automatisk förnyelse.

För beställningar som gjorts före den 9 december 2019:

  1. Klicka här för att söka efter din beställning.
  2. När du har hittat din beställning klickar du på Hantera ditt avtal med automatisk förnyelse. Ange den e-postadress och det lösenord som användes vid beställningen om du tillfrågas.
  3. Under avsnittet Status för automatisk förnyelse väljer du alternativet för att säga upp automatisk förnyelse.

Obs! Du kommer att ha åtkomst till produkten du prenumererar på under hela den period du betalt för, även om du sagt upp automatisk förnyelse.

Om du säger upp automatisk förnyelse kommer prenumerationen på produkten inte att förnyas när din nuvarande prenumerationsperiod löper ut. När du har sagt upp automatisk förnyelse avslutas din åtkomst när din nuvarande prenumerationsperiod har löpt ut.

Cloud Credits

Vad är cloud credits?

Läs mer om cloud credits här..
Teknisk produktsupport Product Download

What should I do before I download?

Please check the settings of any of these products to ensure they are not interfering with your download:

  • Firewall – These are designed to stop downloads from non-approved sites.
  • Anti-Virus Programs – These will try to stop or scan a download. It may cause the download to be corrupt or damaged.
  • Download Monitors – Programs such as GoZilla!™ and NetZip are not compatible with our server and will sometimes block or stop downloads.
  • Screen Saver – In some instances, screen savers can interfere with the download process. If you have a screen saver that is starting while you are downloading, please disable it temporarily until your download is complete.

How do I download?

  1. You will receive access to your product via a fulfillment email within 24-48 hours after you place your order.
  2. Sign in to your Autodesk Account at manage.autodesk.com.
  3. Locate the software you wish to download in the list of Products & Services. Click the arrow next to the product name to expand the product details tray.
  4. Click Downloads to activate the download pop-up window.
  5. Select your Version, Platform, and Language to see available download options.

Where do I download the file?

You can download the file anywhere you like, but be sure that you note its location and the name of the file when you do so. We recommend that you download the file onto your Desktop, so it will be easier for you to find when you’re ready to install the product.

NOTE: Please do not rename the file you're downloading. Doing so may cause installation problems.

What will happen when I download?

Once the download starts, you will see a status bar indicating the time remaining until your download is complete. You may pause and resume the download by clicking on the “Pause/Play” button on the right side of the status bar.

What if the download stops before it completes?

If your download stops or is interrupted before it is complete, simply press the Begin Download button again and the download should resume where it left off.

I do not have a download button on my order.

You may not see a download button on your order for the following reasons:

  • You have reached the maximum allowable number of downloads.
  • Your download period has expired, which occurs after 30 days of placing your order.

If you believe you should have access to a download button or are trying to download after 30 days from placing your order, please Contact Us for assistance.

Is downloading the same as installing?

No. Downloading is a simple file transfer. Installing is the unpacking and loading of the software onto your computer. Autodesk’s installation software walks you through this process once you’ve successfully downloaded the file from our site. If you need assistance with installation, please review our Installation and Activation help.

Installation och aktivering

Produktinstallationsvideor

Se vårt hjälpavsnitt Installation och aktivering

Hur installerar jag min produkt?

Om du har några frågor eller behöver hjälp med att installera din Autodesk-produkt finns det videor för självstudier, diskussionsgrupper med mera på vårt Knowledge Network.

Var hittar jag filen jag laddade ned?

Det bästa sättet att hitta din nedladdade fil är att vara uppmärksam på fönstret Spara som i början av nedladdningen. När du har klickat på nedladdningsknappen och valt att spara filen visas fönstret Spara som. Fönstret visar exakt var din nedladdning sparas på din dator.

Om du vet filnamnet kan du söka efter filen på din dator.

OBS! Byt inte namn på filen som du laddar ned. Det kan orsaka problem under installationen.

Hur startar jag installationen?

När du har laddat ned filen måste du gå till den platsen där filen sparades och dubbelklicka på den för att starta installationen.

För mer information rekommenderar vi att du läser vår information om Installation och licensiering.

Hur går jag vidare från en testversion till en betald prenumeration?

Först måste du köpa en prenumeration av den programvara du vill ha. Du kan göra detta på produktsidan i Autodesk-butiken eller genom att trycka på knappen Köp i popup-fönstret i din testversion.

Du kommer sedan att behöva ditt serienummer och din produktnyckel. Dessa finns på sidan för ditt Autodesk Account-konto. Du måste logga in på din sida och klicka på Hantering för att se ditt serienummer och din produktnyckel. Klicka på pilen bredvid den produkt du köpt så visas licensinformationen.

Så här gör du för att övergå till en betald version. Vissa steg kan skilja sig åt beroende på vilken programvara du använder.

  1. Öppna din testversion. Logga in om du ombeds att göra det, eller välj Skapa ett konto om du inte redan har ett. Ett Autodesk-ID krävs för att köra Autodesk-testversioner.
  2. Ett popup-fönster visas. Välj Har redan en licens och sedan Ange serienummer på skärmen Då sätter vi igång.
  3. Ange ditt serienummer och din produktnyckel. Klicka på Fortsätt (eller Nästa).
  4. Klicka på Slutför och börja använda din programvara.

Aktiveringskoder används vid engångsaktiveringar och kan inte återanvändas.

Beställningsinformation

Vilken status har min beställning?

För beställningar som gjorts den 14 december 2020 eller senare:

Gå till Autodesk Account-kontot för att se statusen för din beställning.

För beställningar som gjorts mellan den 9 december 2019 och den 14 december 2020:

  1. Gå till Hantera prenumerationer.
  2. Klicka på beställningsnumret för att se statusen för beställningen.

För beställningar som gjorts före den 9 december 2019:

Klicka här för att hitta din beställning.

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Vi accepterar Visa, MasterCard, American Express och PayPal. Du kan säkert ange hela ditt kreditkortsnummer via vår säkra server som krypterar all information som skickas in.

Kan jag beställa utan kreditkort?

Förutom kreditkort accepterar vi även PayPal.

När kommer mitt kreditkort att debiteras?

Om du har köpt produkter för nedladdning kommer ditt kreditkort att debiteras omedelbart efter att ditt köp har gått igenom.

Hur visas debiteringen på mitt kreditkort?

Debiteringen för din beställning kommer att visas som: ”Autodesk ADY” eller ”DRI * Autodesk, Inc.”

Måste jag betala moms?

Beroende på beställningen kan moms beräknas och debiteras. Moms läggs till beroende på din plats och visas på skärmen för granskning av beställningen efter att du har angett din faktureringsadress.

Jag behöver en kopia av min faktura.

För beställningar som gjorts den 14 december 2020 eller senare:

Gå till beställningshistoriken för Autodesk Account-kontot och klicka på produkten.

För beställningar som gjorts mellan den 9 december 2019 och den 14 december 2020:

  1. Gå till Hantera prenumerationer..
  2. Klicka på beställningsnumret för att se beställningsinformationen.
  3. Klicka på Visa faktura..

För beställningar som gjorts före den 9 december 2019:

Klicka här för att hitta din beställning.

Varför accepterar ni inte mitt kreditkort?

Det finns många anledningar till att en kreditkortstransaktion misslyckas. Ditt kort kan ha gått ut eller nått sin kreditgräns, eller så kan en kreditkortsdator på vår eller bankens sida råkat ut för ett maskinvarufel. Kontakta vår kundtjänst om du stöter på något problem. Tillhandahåll eventuella felmeddelandenummer du har, samt beställningsnumret från kundvagnen.

Jag fick inte något bekräftelsemeddelande via e-post.

Se vår lista nedan om du inte redan löst problemet genom att söka igenom dina mappar för skräppost och massutskick av e-post.


INTERNETLEVERANTÖRER (ISP:ER)

Vissa e-postleverantörer filtrerar meddelanden baserat på innehåll, ämnesrad eller avsändarens adress och kan lägga e-postmeddelandet i skräppostmappen. Försäkra dig om att @digitalriver.com och @autodesk.com finns med på din lista över godkända avsändare och/eller i din adressboks lista över tillåtna domäner. Ofta får vi inte information om sådana filter så se till att meddela din internetleverantör att du vill ta emot e-post från oss.

SKRÄPPOSTBLOCKERING/-FILTER OCH E-POSTPROGRAM

Om du nyligen installerat ett nytt e-postprogram eller ett nytt program som minskar mängden skräppost ska du kontrollera inställningarna för dessa. Standardinställningarna är ofta mer begränsande än vad du tror. Här nedan får du hjälp att komma igång.

  • AOL:

    Kontrollera din skräppostmapp. Om du hittar vårt meddelande där, väljer du meddelandet och klickar på Detta är inte skräppost. Detta gör det enklare för framtida meddelanden att nå din inkorg.

    Så undviker du att filtrera bort framtida meddelanden från oss av misstag:

    1. Klicka på E-post i verktygsfältet längst upp i ditt AOL-fönster
    2. Välj Blockera oönskad e-post.
    3. Klicka på listan Anpassa avsändare
    4. Välj Tillåt endast avsändare och domäner i listan nedan
    5. Ange domänerna @digitalriver.com och @autodesk.com
    6. Klicka på Spara
  • Hotmail:

    Kontrollera din skräppostmapp. Om du hittar vårt meddelande där, väljer du meddelandet och klickar på Inte skräppost. Detta gör det enklare för framtida meddelanden att nå din inkorg.

    Så undviker du att filtrera bort framtida meddelanden från oss av misstag:

    1. Klicka på E-post och sedan på Alternativ, bredvid länken Hjälp
    2. Klicka på Skräppostskydd
    3. Klicka på Säker lista
    4. Ange domänerna: @digitalriver.com och @autodesk.com
    5. Klicka på Lägg till
  • Yahoo:

    Sök efter meddelandet i din mapp för massutskick. Om du hittar vårt meddelande där, väljer du meddelandet och klickar på Inte skräppost. Detta gör det enklare för framtida meddelanden att nå din inkorg.

  • Gmail:

    Kontrollera din skräppostmapp. Om du hittar vårt meddelande där, väljer du meddelandet och klickar på Inte skräppost. Detta gör det enklare för framtida meddelanden att nå din inkorg.

  • Outlook:

    Kontrollera din skräppostmapp. Om du hittar vårt meddelande där, väljer du meddelandet och klickar på Inte skräppost. Detta gör det enklare för framtida meddelanden att nå din inkorg.

    Så undviker du att filtrera bort framtida meddelanden från oss av misstag:

    1. Öppna alternativen för skräppost.
    2. Välj Säkra avsändare och Lägg till.
    3. Ange @digitalriver.com och @autodesk.com och klicka på OK.
    4. Klicka på OK.

Felsökning av betalningsfel

Här är några tips på vad du bör kontrollera om du stöter på problem i samband med betalningar:

  • Kortnummer och utgångsdatum: Av säkerhetsskäl kan du inte visa eller redigera ny eller befintlig kortinformation efter att du har angett den. Försök att ange kortinformationen igen som en ny betalningsmetod genom att välja Lägg till kort. Kontrollera att kortnumret och utgångsdatumet är korrekta.
  • Namn och faktureringsadress: Kontrollera att uppgifterna om namn och faktureringsadress matchar de uppgifter som finns registrerade hos din betalningsleverantör. Du kan granska och redigera de här objekten i kundvagnen.
  • Inköpsgränser: Vissa banker har satt en gräns för hur mycket du kan spendera på ett enskilt köp eller under en enskild dag. Även om du har tillgängliga medel är det inte säkert att banken kommer att godkänna debiteringen. Ring din bank och be dem godkänna debiteringen eller få information om deras policyer för inköp online.
  • Autentisering av kreditkort: När du sparar dina kreditkortsuppgifter kan banken som en ytterligare säkerhetsåtgärd be dig att bekräfta din identitet. Om du stöter på problem under tvåstegsverifieringen ska du bekräfta dina kortuppgifter och försöka upprepa processen.

Du kan också prova med ett annat kort eller välja en annan betalningsmetod. Kontakta din bank om problemet kvarstår.

Returer och uppsägningar

Vilka regler gäller för återbetalning?

Du måste säga upp prenumerationen inom 15 dagar efter det ursprungliga köpet eller förnyelsen för att kunna få en full återbetalning för en månadsprenumeration som du köpt online från Autodesk. Du måste påbörja uppsägningen inom 30 dagar från inköpet eller förnyelsen för att kunna få en återbetalning för ett underhållsavtal eller en prenumeration på ett eller flera år.

Denna policy börjar gälla från och med den dag betalningen tas emot och gäller endast inköp eller förnyelser av Autodesks prenumerationer och underhållsavtal via Digital River. Den här policyn gäller inte för övriga produkter, tjänster eller erbjudanden. Exempel på erbjudanden som policyn inte omfattar är bl.a. konsulttjänster, prenumerationer på plattformar (t.ex. Autodesk® Forge), rättigheter till användning utom territoriet, cloud credits och medlemsavgifter eller andra liknande avgifter.

Hur begär jag en återbetalning?

Om din beställning uppfyller kraven i vår återbetalningspolicy ovan kontaktar du kundtjänst och uppger ditt beställningsnummer (du hittar ditt beställningsnummer i bekräftelsemeddelandet som du fick via e-post) eller din e-postadress, och väljer Returnera beställning i listrutan.

När kan jag se det återbetalda beloppet på mitt kort?

När din återbetalning har godkänts och behandlats skickas återbetalningen till den betalningsmetod vi har sparad. Återbetalningar till kreditkort brukar ta 5–7 arbetsdagar. Övriga betalningsmetoder kan ta längre tid. Kontakta kundtjänst om din återbetalning tar väsentligen längre tid. All åtkomst till relaterade programvaror och tjänster kommer att avbrytas när din återbetalning har behandlats.

Hur säger jag upp min prenumeration?

Om du behöver säga upp din prenumeration före nästa förnyelseperiod följer du dessa instruktioner:

För beställningar som gjorts den 14 december 2020 eller senare:

Logga in på ditt konto på manage.autodesk.com och klicka på Fakturering och beställningar > Prenumerationer och avtal och stäng AV automatisk förnyelse.

För beställningar som gjorts mellan den 9 december 2019 och den 14 december 2020:

  1. Gå till Hantera prenumerationer.
  2. Klicka på prenumerationsinformationen för den prenumeration du vill avbryta.
  3. Sätt Automatisk förnyelse på Av för att avbryta automatisk förnyelse.

För beställningar som gjorts före den 9 december 2019:

  1. Sök efter din beställning.
  2. När du hittat din beställning (ditt beställningsnummer finns i bekräftelsemeddelandet du fick via e-post) klickar du på alternativet för att hantera automatisk förnyelse. Ange den e-postadress och det lösenord som användes vid beställningen om du tillfrågas.
  3. Under avsnittet Status för automatisk förnyelse väljer du alternativet för att säga upp automatisk förnyelse.

Obs! Du kommer att ha åtkomst till produkten du prenumererar på under hela den period du betalt för, även om du sagt upp automatisk förnyelse. Om du säger upp automatisk förnyelse kommer prenumerationen på produkten inte att förnyas när din nuvarande prenumerationsperiod löper ut. När du har sagt upp automatisk förnyelse avslutas din åtkomst i slutet av din nuvarande prenumerationsperiod.

Sekretess och säkerhet

Hur lyder er sekretesspolicy?

För beställningar som gjorts den 14 december 2020 eller senare:

Klicka här för att läsa Autodesks sekretesspolicy.

För beställningar som gjorts före den 14 december 2020:

Klicka här för att läsa Digital Rivers sekretesspolicy.

Terms and Conditions

Please check Terms and Conditions here.

Behöver du ytterligare hjälp?