Välj ett avtal för din Autodesk-prenumeration

Letar du efter en Autodesk-prenumeration eller -licens? Köp dem med våra nya avtal.

Är du student eller lärare? Läs mer om utbildningsåtkomst till produkter eller tjänster från Autodesk.

_

STANDARD

ENTERPRISE

I korthet

_

För individer och mindre team

  • Rapportering om produktanvändning
  • Tvåstegsverifiering
  • Livesupport på vardagar

Fördelar ingår i alla produktprenumerationer

För mellanstora och stora team med 50 användare eller fler

  • Rapportering om produktanvändning
  • Enkel inloggning (SSO)
  • Livesupport dygnet runt

Fördelar tillgängliga mot en extra kostnad

För extra stora team

  • Koppla data till verktyg från externa leverantörer genom åtkomst via API
  • Automatiserad användartilldelning
  • Hanterade framgångsplanering

Fördelar tillgängliga mot en extra kostnad

Alternativ för åtkomst

Prenumeration

Användare har tillgång till produkter under en period genom en prenumeration för en användare.

_

_

_

Flex

Användare har tillgång till produkter för ett dagspris genom förköpta token. Läs mer

_

_

_

Rapportering

Rapportering om prenumerationsanvändning

Se en total sammanfattning av hur många användare som använder varje produkt och produktversion tillsammans med den totala användningsfrekvensen för prenumerationslicenserna.

_

_

_

Rapportering om prenumerationsanvändning med användarinformation

Se vilka användare som använder varje produkt och produktversion och deras användningsfrekvens för prenumerationslicenserna.

_

_

_

Rapportering om flexanvändning

Se en sammanfattning av hur många token som används per produkt och per användare.

_

_

_

Rapportering om flexanvändning med användarinformation

Se daglig användning av token och pågående trender för enskilda användare per produkt och version.

_

_

_

Lägg till dina egna metadata

Lägg till data om dina användare, såsom plats eller team, för att förbättra rapporterna.

_

_

_

Koppla data till verktyg från externa leverantörer genom åtkomst via API

Använd API för att integrera användardata med dina verktyg från externa leverantörer för att automatisera analysarbetsflöden.

_

_

_

Administration och säkerhet

Lägg till och tilldela användare i Autodesk-kontot

Bjud in och tilldela användare till valfri produkt i din lista bara genom att ange deras e-postadress.

_

_

_

Tvåstegsverifiering

Lägg till ytterligare ett säkerhetslagar till användarkonton.

_

_

_

Massimportera och tilldela

Ladda upp en .csv-fil för att lägga till ett stort antal användare samtidigt.

_

_

_

Grupper

Organisera användare i grupper för att snabbt tilldela samma produkter till många användare.

_

_

_

Automatisera tilldelningar av flexanvändare

Konfigurera standardtilldelningar för att välja vilka produkter som ska tilldelas alla flexanvändare i din lista.

_

_

_

Automatisera tilläggandet av användare

Se till att användare automatiskt läggs till i dina användarlistor första gången de loggar in.

_

_

_

Enkel inloggning (SSO)

Användare loggar in med inloggningsuppgifter för företagsnätverket för att få tillgång till produkter.

_

_

_

Styr användares tillgång till nedladdningar

Begränsa produktnedladdningar till att endast omfatta administratörer.

_

_

_

Katalogsynkronisering – anslut din organisations katalog till Autodesks plattform för användarhantering och automatisera grupp- och produkttilldelningar

_

_

_

Samarbete

Autodesk Drive

Lagra, förhandsgranska och dela dina designdata på ett säkert sätt.

_

_

_

Delade vyer

Dela arbeten med intressenter på ett snabbt och säkert sätt.

_

_

_

Hantera användare baserat på team

Separera dina prenumerationer och spåra användning baserat på team.

_

_

_

Centraliserade inköp

Moderbolag kan köpa prenumerationer för sina dotterbolag, oavsett var dotterbolaget finns.

_

_

_

Framgångsplanering

Inskolningshjälp

Administratörer kan under de första 90 dagarna få hjälp med att konfigurera nya fördelar, som t.ex. enkel inloggning

_

_

_

Hanterade framgångsplanering

Arbeta tillsammans med din kundframgångschef (CSM) för att bygga, implementera och dra nytta av din kundframgångsplan

_

_

_

Teknisk support

Självhjälp online

Felsök problem tillsammans med kollegor och experter på våra community-forum och få svar på dina frågor med Autodesk Knowledge Network (AKN) eller från Autodesk Virtual Agent (AVA).

_

_

_

Ärendesupport via webben

Skicka in ett ärende och få hjälp av en Autodesk-specialist inom en arbetsdag. Kunder med Premium och Enterprise får snabbare hjälp.

_

_

_

Livesupport på vardagar

Kontakta en Autodesk-specialist för att få hjälp under dina lokala kontorstider.

_

_

_

Livesupport dygnet runt

Kontakta en Autodesk-specialist för att få hjälp när som helst, inklusive kvällar och helger

_

_

_

Prioriterad support

Få prioriterade svar och lösningar på dina supportärenden, som överses av Autodesk-specialister

_

_

_

Proaktiv support

Arbeta med specialister för att förhindra problem innan de uppstår genom att minska fel som går att undvika och genom att förbättra metoder för distribution och uppgradering.

_

_

_

Medlemskap i Autodesk Developer Network

Du slipper medlemsavgiften för ADN Professional

_

_

_

Adoptionsacceleratorer

Kurser på begäran

Lär dig de senaste arbetsflödena på bara 15 minuter om dagen med hjälp av strukturerade moduler med fokus på disciplin.

_

_

_

Förinspelad handledning

Titta på handledningsvideor, när du har tid, för att hålla koll på de senaste arbetsflödena.

_

_

_

Livehandledning

Få livehandledning från Autodesk-experter som är anpassade till ditt teams fokusområden och vanliga ärenden.

_

_

_

Fråga en specialist

Prata på tu man hand med en Autodesk-specialist för att få veta mer om produktkapacitet, nya funktioner, tekniska krav och mycket mer.

_

_

_

Eftergymnasiala studenter på en workshop på universitetet.

Autodesk för utbildning

Studenter och lärare kan få ett års gratis tillgång till Autodesks produkter och tjänster i utbildningssyfte. Den går att förnya så länge du är behörig.

Vanliga frågor

 

Vad är det minsta antal prenumerationer som krävs för varje avtal?

Standardavtalet har inga minimikrav. Alla produktprenumerationer innehåller automatiskt standardfunktioner och -tjänster. Som primär administratör kan du välja att uppgradera till Premium-avtalet om du har minst 50 prenumerationer på produkter som ingår. Kontakta en Autodesk-representant om du är intresserad av Enterprise Business Agreement.

 

Vad kostar de olika avtalen?

Alla produktprenumerationer inkluderar Standard-avtalet och erbjuds till lokala priser i din region.

Uppgradering till ett årligt Premium-avtal kostar ytterligare ca 300 USD vid rekommenderat listpris per behörig produktprenumeration och år.

Vi erbjuder också 10 % rabatt på ett 3-års Standard- eller Premium-avtal.

Kontakta din Autodesk-representant direkt om du har frågor om prissättning för Enterprise.

 

Hur köper jag ett avtal?

Alla produktprenumerationer som du köper online, genom en återförsäljare eller via en Autodesk-representant inkluderar Standard-avtalet.

Vänd dig direkt till din Autodesk-återförsäljare eller -representant om du vill uppgradera till Premium. Kontakta din representant direkt om du vill uppgradera till Enterprise.

 

Vilka produkter omfattas av Premium-avtalet?

En lista över de produkter som ingår finns här. Vi arbetar aktivt för att lägga till fler Autodesk-produkter till Premium-avtalet.

 

När kan jag uppgradera mitt avtal?

Du kan när som helst uppgradera från Standard-avtalet till Premium. Du kan även vänta tills det är dags att förnya din prenumeration. Kontakta din Autodesk-representant om du vill uppgradera.

 

Kan jag nedgradera mitt avtal senare?

Prenumerationer på Premium-avtal är förbetalda avtal på 1 eller 3 år. I slutet av ditt 1-års- eller 3-årsavtal kan du välja att förnya ditt Premium-avtal eller nedgradera tillbaka till Standard. Om du nedgraderar kommer du att förlora åtkomsten till Premium-fördelarna.

 

Kan jag blanda olika användare i olika avtal?

Nej. När du uppgraderar dina avtal måste alla prenumerationer som hanteras av en primär administratör ligga på Premium. Kontakta din Autodesk-representant för att uppgradera från Premium till Enterprise.

 

Vad händer om jag inte behöver alla funktioner i mitt avtal? Kan jag köpa vissa funktioner separat?

Avtalsfunktioner säljs inte separat för närvarande. Se därför till att välja det avtal som innehåller de funktioner som du behöver.

 

Finns det avtal för ideella organisationer eller studenter?

Se vanliga frågor om Education

Ideella organisationer, start-up-företag och entreprenörer som använder design för att göra nytta för miljön eller samhället kan ansöka om kostnadsfri programvara genom Technology Impact Program (engelska).

 

Kan jag få support för dessa avtal på mitt eget språk?

Vi garanterar att du kan få support på engelska. Andra språk kan finnas tillgängliga när du ber om support.

 

Hur betalar jag mitt avtal?

Alla produktprenumerationer läggs automatiskt till Standard-avtalet och det finns inga ytterligare kostnader.

För att uppgradera till ett Premium-avtal ska du köpa Premium-prenumerationer i samma antal som du redan har produktprenumerationer. Vi tittar därefter på ditt nuvarande antal underliggande behöriga produktprenumerationer och ger dig ett anbud.

Endast 3-åriga Premium-avtal: för ytterligare produktprenumerationer som köps under den 3-åriga avtalstiden måste du köpa samma antal av ytterligare Premium-prenumerationer för att ha fortsatt tillgång till förmånerna i Premium-avtalet för de ytterligare produktprenumerationerna. Du kan köpa ytterligare produktprenumerationer när som helst och vi väntar till årets slut med att sammanställa de ytterligare Preminum-prenumerationerna. Det här betecknar vi som din justeringsperiod på årsdagen. En justeringsperiod kommer att infalla i slutet av ditt första och andra år (den första och andra årsdagen efter startdatumet för ditt Premium-avtal). Under en sådan period kommer du att informeras om hur många prenumerationer på Premium-avtal som du måste komplettera med för att matcha antalet produktprenumerationer som du har lagt till tidigare under året. Notera att vi endast kan lägga till prenumerationer på Premium-avtal under justeringsperioden. Om du vill minska antalet prenumerationer på ditt Premium-avtal kan du göra det vid din nästa förnyelse. Då kommer du att kunna justera ditt antal av och köpa fler eller färre prenumerationer på Premium-avtal, beroende på dina behov. Gå till Autodesk Knowledge Network om du behöver ytterligare hjälp.

Kontakta din Autodesk-representant för information om Enterprise Business Agreement.

 

Hur kan jag köpa ett Enterprise Business Agreement-avtal?

Utvalda företag kan köpa Enterprise Business Agreement-avtal. Kontakta en Autodesk-representant om du är intresserad av att komma igång.

Vanliga frågor om Education

 

Vem är behörig för Autodesk Education?

Planen är tillgänglig för alla behöriga studenter och lärare världen över. Behöriga studenter och lärare måste studera eller vara anställda på en kvalificerad läroinstitution och får endast använda programvara från Education Community på en personlig enhet i syften som direkt relaterar till lärande, undervisning, övning, forskning eller utveckling.

 

Hur får jag tillgång till Autodesk Education som student eller lärare?

Besök Autodesk Education Community, välj den önskade programvaran och skapa ett konto hos Autodesk. När du fyller i din profil måste du ange din utbildningsroll, ”student” eller ”lärare”, och sedan bekräfta att du är behörig till den kostnadsfria tillgången till Autodesk Education.

 

Kan jag fortfarande få en årsprenumeration för utbildning av Autodesks programvara som student eller lärare?

Nej. Education-avtalet ger dig tillgång till Autodesks produkter och tjänster i ett år genom Education Community med ett förnyelsedatum, och det ersätter den tidigare ettåriga personliga utbildningslicensen för var och en av Autodesks programvaror för studenter och lärare genom Education Community.

 

Finns det ett Education-avtal för flera användare för läroinstitutioner.

Nej. Lärare och behöriga läroinstitutioners IT- och labbadministratörer som uppfyller kraven kan fortsätta att förnya ett årsavtal med flera användare och licenser genom Autodesk Education Community enligt gällande regler.

*Alla avtal omfattas av bestämda regler och villkor. Läs Användarvillkor (engelska) för Standard and Premium.

**Det rekommenderade listpriset (SRP) är det föreslagna återförsäljarpriset (exklusive frakt, hantering och skatter) för den beskrivna produkten i din region vid det datum denna text kommuniceras. SRP används enbart i referenssyfte. Det faktiska återförsäljarpriset bestäms av din återförsäljare och kan ändras med valutakursförändringar. Kontakta din återförsäljare för ytterligare information. All Autodesk-prissättning kan ändras utan förvarning.

Välkommen ${RESELLERNAME}s kunder

Tacka ja till support från återförsäljaren

Jag samtycker till att Autodesk kan dela mitt namn och min e-postadress med ${RESELLERNAME} så att ${RESELLERNAME} kan hjälpa mig med installationssupport och skicka mig marknadsförande meddelanden. Jag är införstådd med att Återförsäljaren är ansvarig för hur dessa data används och hanteras.

E-postadress måste anges Angiven e-postadressen är ogiltig.

${RESELLERNAME}