Keyboard ALT + g to toggle grid overlay
En materialförteckning är en lista över de beståndsdelar som utgör en produkt. En materialförteckning inkluderar detaljer som artikelnummer, mängd, komponentbeskrivningar, livscykelstatus och andra egenskaper. BOM-hantering hjälper dig att dokumentera, spåra och granska alla delar i produkten, förbereda en produkt för tillverkning och mycket mer.
Hantera, visualisera och dela uppdaterad BOM-information i hela organisationen.
Konfigurera och hantera strukturerade materialförteckningar och artiklar i ett centraliserat system där auktoriserade användare kan komma åt den information de behöver när de behöver den. Se till att information om komponenter och sammansättning är lätt att navigera genom och förstå. Tillämpa granskningskontroll för att se till att alla använder rätt version och minska risken för misstag nedströms och omarbete.
Definiera enkelt flera konfigurerbara BOM-vyer så att medarbetarna kan se den sammanhangsrelaterade produktinformation som är mest relevant för deras roll. Ge intressenter i hela organisationen produktinformation i realtid så att de kan fatta bättre beslut och ni får snabbare arbetsflöden. Inkludera leverantörer och kunder i specifika arbetsflöden som styrs med åtkomstkontroll.
I stället för att hantera kalkylblad manuellt kan du skapa din konstruktions-BOM inuti samma PDM-applikation som du använder för att hantera dina designdata. Detta gör att den alltid är uppdaterad med senaste data gällande produktdesign och -utveckling. Dela sedan din BOM med funktioner nedströms som anskaffning, tillverkning, kvalitet och service, så att de arbetar med en fullständig definition av produkten för bättre produktprestanda och affärsresultat.
Produktrelaterade filer och dokument laddas upp och bifogas till artiklar och materialförteckningar, vilket säkerställer att rätt specifikationer, procedurer och ritningar används.
Hitta snabbt relevant produktinformation med snabb, intuitiv sökning och ”där de används”-funktioner. Se exakt vad som har tillverkats eller levererats ett visst datum.
Gör enkelt BOM-jämförelser mellan olika ändringar och konfigurationer. Identifiera snabbt vad som har ändrats när en ny produktversion släpps. Analysera tidigare produktversioner för att kunna vidta åtgärder för överensstämmelse.
Under detta webbinar kommer du att lära dig att använda PLM för att konfigurera, hantera och dela uppdaterade materialförteckningar med hela organisationen, jämföra olika materialförteckningar interaktivt med visuella markeringar för att se förändringar, inkludera leverantörer och kunder i specifika samarbetsflöden, hantera leverantörskvalifikationer och godkända leverantörsdelar, släppa dina ritningar till tillverkning med metadata och mycket mer.
Upptäck fler fördelar med produktlivscykelhantering genom att göra en PLM-affärsutvärdering.
Tack för ditt intresse!
Fyll i formuläret för att få tala med en produktexpert om hur du kommer igång med produktlivscykelhantering.