• Sverige

    Vi har skickat dig till en motsvarande sida på din lokala webbplats där du kan se lokala priser och erbjudanden och där du kan handla online.

    Stay on our U.S. site

Keyboard ALT + g to toggle grid overlay

Lösningar för produktlivscykelhantering

Leverantörssamarbete

Undvik leverantörsproblem och förseningar innan de inträffar.

Vad är leverantörssamarbete?

Leverantörssamarbete med PLM ser till att din organisation använder korrekt leverantörsinformation när komponenter och tjänster specificeras och anskaffas. Inbyggda arbetsflöden för leverantörshantering hjälper dig att spåra och utvärdera leverantörernas arbete. Verktyg för leverantörssamarbete hjälper dig att snabba på utvecklingscyklerna genom att dela designer, information från materialförteckning och mycket mer.

Håll dig uppkopplad till er leveranskedja dygnet runt

Automatiserade processer för effektivt offertarbete, upphandling och leverantörssamarbete.

Central källa till leverantörsinformation

Hantera omfattande information om dina leverantörer i ett enda system, inklusive listor över godkända tillverkare (AML) och listor över godkända leverantörer (AVL) samt de komponenter varje leverantör tillhandahåller och deras strategiska betydelse för din organisation.

Automatiserade leverantörsgranskningar

Ett automatiserat arbetsflöde för leverantörsgranskning meddelar dig när en leverantör ska granskas, för att säkerställa att varje leverantörspost hålls uppdaterad med den senaste informationen. Intressenter inom upphandling, kvalitet och andra ansvarsområden kan se status i realtid för en leverantör som genomgår en godkännandeprocess för att kunna se om leverantören är tillgänglig.

Gemensam upphandlingsprocess

Ge leverantörerna kontrollerad åtkomst enbart till de data de behöver se för att delta aktivt i upphandlingsprocessen:

  • Bjud in leverantörer att samarbeta med dig under RFQ-processen och minska nedströmsfel som kan uppstå vid missförstånd
  • Dela produktritningar och 3D-visualiseringsmodeller med leverantörer och visa designdetaljer för exakt prissättning
  • Se till att interna och externa intressenter är i fas när det gäller förväntningar på slutprodukten, för att förbättra projektresultaten

Annat du kan göra med leverantörssamarbete i PLM

Veta vilka leverantörer du ska använda

I stället för att lita på lokalkännedom eller gräva igenom e-post och kalkylblad för att hitta föredragna leverantörer kan du hitta uppdaterad information i ett centraliserat system när du behöver det.

Förbättra leverantörernas normuppfyllelse

Med ett centralt system för materialförteckningsdata och strukturerade PLM-arbetsflöden kan du dela produktspecifika detaljer och branschkrav för normuppfyllelse samt dokumentation med dina leverantörer.

Integrera PLM med CRM och ERP

Se till att leverantörsinformationen är konsekvent i alla företagets affärssystem utan manuellt ingripande genom att integrera PLM, CRM och ERP för att byta information om leverantör, lager och produktdesign.

Webbinar: Att använda PLM för enkel tillgång till uppdaterad leverantörsinformation

Låt oss lära dig hur produktlivscykelhanteringssystemet organiserar den mest uppdaterade leverantörsinformationen centralt, så att du alltid har den, med funktioner som integration med dina CRM- och ERP-system för att använda företagsinformation, granska leverantörer och hålla en ”använd ej”-lista för att undvika framtida problem, länka leverantörer till din materialförteckning för att säkerställa att standarder uppfylls, spåra efterlevnaden av bestämmelser som RoHS, REACH, konfliktmineraler och ISO 9000, samt för att säkerställa att leverantörerna deltar i upphandlingsprocessen.

Upptäck PLM

Upptäck fler fördelar med produktlivscykelhantering genom att göra en PLM-affärsutvärdering.

Kom igång med produktlivscykelhantering

Tack för ditt intresse! 

Fyll i formuläret för att få tala med en produktexpert om hur du kommer igång med produktlivscykelhantering.