KONTOHANTERING FÖR ADMINISTRATÖRER

Uppgradera produkter och avtal


Du kan uppgradera en LT-produkt till en fullständig produkt. Om din produkt ingår i en Industry Collection kan du uppgradera till en collection. Se Byt till en collection (engelska) för mer information. 

 

Om din prenumeration är baserad på ett Standard-avtal kan du uppgradera till ett Premium-avtal.

Uppgradera en produkt

Uppgradera till en Industry Collection eller från en LT-produkt till en fullständig produkt. Hur du uppgraderar beror på hur du har fått din prenumeration.

 

Konfigurera din Industry Collection

 

Vanligtvis behöver inte dina användare ominstallera sin programvara. Du behöver inte heller uppdatera serienumren om du inte har uppgraderat från en 2019-version eller tidigare av en fristående produkt. Om du uppdaterar serienumret kan det resultera i ett ogiltigt serienummer-fel. Om du mot förmodan behöver uppdatera ditt serienummer, se Uppdatera ett serienummer.

 

Obs! Om du prenumererar på en annan produkt via Autodesks säljavdelning eller en återförsäljare, byter från en Design & Creation Suite och din nuvarande prenumeration har löpt ut så behöver du installera om programvaran.

Tilldela uppgraderade produkter

Dina användare kan fortsätta att använda den gamla programvaran i 30 dagar från och med beställningsdatumet när du har slutfört bytet. På ditt konto söker du efter anvisningar som hjälper dig genom inbytet.

  1. Tilldela produktåtkomst till den nya prenumerationen. Du kan använda filter för att sortera användare efter avtal.

  2. (valfritt) Ta bort tilldelningen av användare från den ursprungliga prenumerationen.

För nya produkter får dina användare ett e-postmeddelande om att de kan logga in på sitt konto för att ladda ned produkter.

Uppgradera till ett Premium-avtal

Administratörer kan uppgradera till ett Premium-avtal för att få tillgång till fler administrativa funktioner och supportalternativ. Se Autodesk-avtal för att jämföra Standard- och Premium-versionerna och läsa vanliga frågor om avtal för frågor om prissättning och vilka produkter som omfattas.


Vi finns här som hjälp

Använd våra resurser för att hitta den produktdokumentation eller de felsökningsartiklar som du behöver för att lösa ett problem. Din prenumeration låter dig kontakta en representant om du råkar köra fast.