Som ett alternativ till att hantera produktåtkomst på individuell basis, kan du ställa in standardåtkomst till alla eller vissa produkter som ingår i Flex för nya och befintliga användare. När standardtilldelningar är aktiverade får alla Flex-användare åtkomst till samma uppsättning valda produkter.
Logga in på Autodesk Account på manage.autodesk.com och klicka på Användarhantering > Efter användare.
Klicka på kugghjulsikonen Teaminställningar överst till höger.
Under Användarhantering > Standardtilldelningar klickar du på Konfigurera standardtilldelningar.
Klicka på Flex i dialogrutan Hantera standardtilldelningar.
Välj de produkter som du vill tilldela standardåtkomst till.
Obs! När Autodesk lägger till nya produkter till Flex så blir de nya produkterna inte automatiskt tillgängliga för användare med standardtilldelningar. Du kan redigera listan över standardtilldelningar för att tilldela åtkomst till de nya produkterna.
Klicka på Spara ändringar. Standardtilldelningar är nu aktiverade.
E-postmeddelanden skickas inte till användare för ändringar av standardtilldelningar.
Obs! Om du vill inaktivera standardtilldelningar vid ett senare tillfälle avmarkerar du alla produkter i fönstret Hantera standardtilldelningar.
Prioritet för prenumerationer och testversioner
När en användare tilldelas både en prenumeration för en användare och en Flex-token, används inte token. Om du till exempel tilldelar en AutoCAD-prenumeration kommer användaren inte att använda token för AutoCAD.
På samma sätt använder inte användare som befinner sig i en testperiod token för den produkten. Säg till dina användare att ignorera meddelandet om testperiod som går ut. När testperioden är slut börjar de använda token.
Obs! Prioriteten för prenumeration och testversion gäller endast om samma Autodesk-ID används för inloggningsautentisering.