GRUNDERNA I KONTOHANTERING

Skriv ut fakturor


Din bekräftelse via e-post är ditt inköpskvitto eller din faktura. Spara eller skriv ut det här e-postmeddelandet eller skriv ut det från ditt konto. Om du har gjort ditt köp via en säljare, leta upp din faktura på söksidan för ditt land. Du får en bekräftelse via e-post (kvitto) varje gång vi debiterar dig om prenumerationen förnyas automatiskt.


Skriva ut en faktura i Autodesk Account

Om du vill se din beställningshistorik loggar du in på det konto som användes för att göra inköpet. Om du inte ser Fakturering och beställning när du loggar in, befinner du dig i en hanterad miljö och dessa typer av uppgifter utförs av avtalsansvarig eller av administratören.

  1. Logga in på ditt konto.
  2. Gå till Fakturering och beställning > Beställningshistorik, under produktnamnet. Om du befinner dig i:
    • USA – klicka på Visa beställning.
    • Europa – klicka på Momsfaktura.
  3. Välj Skriv ut på skärmen med fakturainformation.

Obs! Kunder i Korea kan skriva ut en faktura genom att följa instruktionerna i Visa beställningshistorik och kvitton.

Skriva ut en faktura för produkter som köpts via en av Autodesks auktoriserade återförsäljare

I vissa fall visas en Hantera-knapp när du väljer en produktprenumeration. Leta reda på beställningsnumret i det ursprungliga e-postmeddelandet med beställningsbekräftelsen och följ dessa steg:

  1. Logga in på ditt konto. På produkten klickar du på Hantera för att öppna sidan Sök efter din beställning.
    Obs! Om du inte kan komma åt sidan Sök efter din beställning från ditt konto, gå till Söksidan för inköpslandet.
  2. Ange beställningsnumret (som du hittar i bekräftelsemeddelandet) och lösenordet och klicka på Sök eller Hitta beställning.
  3. Bläddra längst ned på sidan och klicka på Visa faktura.
  4. Endast för Europa, Storbritannien, Australien och Nya Zeeland: På höger sida, nära sidans nederkant, klicka på Ladda ned faktura med momsuppgifter.

Need help?

Tell us about your issue and find the best support option.